söndag 28 februari 2010

Hängapårad tavlor

Det har snöat MASSOR här i Vännäsby och maken är dunderförkyld. Har varit ute och skottad vår gård så att jag kan komma ut med bilen. Det känns, tur att det finns små gula och avlånga vita...
Jag satt igårkväll och försökte göra färdigt ett projekt som jag inte riktigt kan avslöja här än. Fick absolut inga ideér till den, det blev ett till bidrag till Lenas färgutmaning istället. Köpte för ett tag sedan Jumbo Rounds hos Nettan. Hittade dom bland mina pysselsaker och dom passade bra till denna utmaning. Det blev en slags tavla som jag hängt upp på en gul vägg:



De papper jag använt är Scribble & Scrabble, jag bara älskar dessa!!

Hittade några blommor och chalms bland mina saker. Det jag använt till att sammanlänka bilderna är en orange papperssnöre med ståltråd i, inhandlat på Dollarstore för en tia. Då var det en gul, en orange och en röd rulle med snöre i. Kom till användning nu.
Det är min mans barnbarn som poserar på bilderna. Hon är så härlig! På denna bild har hon tagit mina skor, jag fattar inte hur hon kunde springa i dom och ha dom kvar på fötterna...



Här försöker hon plocka blommorna i krukan. Hon har fått höra MÅNGA gånger att man får bara lukta på blommorna... ;o)
Nu hänger tavlorna fint utanför toalettdörren så vi ser dom varje dag. Maken blev glad! Ha en forsatt trevlig dag.

5 kommentarer:

Lena B E sa...

Wow så jättefin tavla!! :)
Jag förstår att maken blev glad, vilka underbara foton på det lilla charmtrollet!! :)
Så synd att du misslyckades med ditt projekt men samtidigt tur för då hann ju detta komma med i min utmaning! ;)
Tack för ditt bidrag vännen. :)
Ha en fortsatt trevlig söndag.
Kramar från Lena

Mummylade sa...

vilken fantastisk idé :)

Karina Beck sa...

Skøn god ide og superfint lavet.

frubards pysselkök sa...

Vilket litet charmtroll!!! Underbart gulliga tavlor. Inte undra på att maken blev glad!

Kram // Kikki

frubards pysselkök sa...

Hejsan!
Jag var ju in här tidigare i morse, så nu tycker jag att du kan titta in hos mej så bjuder jag på nåt.....

Kram // Kikki