onsdag 16 mars 2011

Två bortglömda layouter till Skrotboken

Ja då har man börjat jobba igen efter att ha varit sjukskriven sedan 2:a februari. Är väldigt trött på kvällana då jag inte är van att tänka så mycket hela dagarna... ;o) Förrutom att jobba ska jag ju dessutom träna så mina knän ska klara sig bättre. I och med detta så går dagarna och kvällarna fort och jag hinner inte så mycket annat. Det gäller återigen att hitta lagom. Det är inte så lätt.

Ser att min uppdatering på vad jag gjort till Skrotboken inte har hunnits med heller. Gå gärna in där och titta. Här är två layouter jag har gjort dit. Den första skulle jag inspireras av ordet karusell. Detta är det närmaste karusell jag åker. Blir så fruktansvärt åksjuk:



Och den andra skulle man inspireras av något som Alvar Aalto har gjort. Jag visste inte ens vem det var... Men jag inspirerades av en tulpanvas som han har designat och jag älskar tulpaner så en idé fick jag direkt.

En morgon när jag satt och åt frukost fick jag för mig att jag skulle fotografera tulpanerna på bordet varje dag. Sagt och gjort, det gjorde jag och fick en del läckra bilder. Denna bild är en av dom, lite halvvissna tulpaner:



Nu är det nog en värktablett och sängen som gäller så jag orkar jobba och träna på Iksu Spa efter jobbet imorgon. Sedan är det helg för min del. Ha det gott!

4 kommentarer:

Lene sa...

Godmorgon vännen!
Kan förstå att du är trött! var rädd om dig!
Fina alster, kul att göra något sånt som den efter vasen!
Ha en bra dag!
Kram lene

Susanna sa...

Gomorrn

Fina alster som du bjuder på.

ta hand om dig

kram
Sussi

Lena sa...

Jättefina alster du har gjort. Det brukar bli så att man blir så trött, när man haft ett uppehåll från jobbet. Krya på dig. Kram Lena

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig:)
Fina alster som du har skapat:)
Hoppas att du snart blir pigg och får din ork tillbaka igen!
Önskar dig en riktig trevlig fredag och helg:)
Kramar från Lilla Pyssel Inger:)