tisdag 17 mars 2009

Två kort...

Denna vecka hittills har varit en aning jobbig. Har haft tungt med andningen och inhalerat extra under hela dagen igår. Det slutade med att besök på akuten på kvällskvisten (tack vare rätt mycket tjat från en riktig vän!!), annars hade jag väntat till idag och åkt på vårdcentralen. Det är väl bra gjort av en sjuksköterska?? Tur att jag åkte till akuten, en mycket bra doktor som jag fick bra medicin av!!! Känns betydligt bättre idag, men inte helt ok än...

Jag har i alla fall gjort två kort till denna kompis då hon ville ha och ge bort. Det första är till en som blivit prästvigd och det var först inte lätt att hitta på:



Det andra kortet ska hon skicka till en liten flicka i USA som precis har opererat en mycket ovanlig form av cancer. Dom är fyra som har gjort operationen i världen (min kompis är en av dom) och dom är 86 som har diagnosen. Då blir man en aning engagerad när hon ville skicka ett kort som man blir glad av till föräldrarna att det finns hopp. Hon har klarat operationen.



Imorgonbitti bär det av till Örebro, kl.06.30. Då ska vi in till stan så att min son får köra på körskolan kl.07 och sedan åker vi! Har laddat med massor av garn och en bra bok i mobilen som jag kan lyssna på.

3 kommentarer:

Kamilla sa...

Oooj stackars dig, blir du aldrig frisk *kramar om* vi saknade dig på träffen, vi satt med Marie som åxå var grymt snabb på att scrappa, men inte som du ;)
Underbara kort du har gjort, men är det rosa jag ser på det undre kortet??? Hetlt underbart snyggt var det!!
Kram kram och kör försiktigt!

Joy sa...

Tack för FINA ord, det värmer.

Fina kort. Krya på dig vännen.
Kommer du att åka på pysselträffarna framöver..Vännäs och Umeå´s båda träffar??? Här lutar det åt Vännäs i slutet på April och Umeå slutet på Maj. Skulle GÄRNA åka till Luleå också. Men mannen lär ju sätta P för det.

Kom verkligen att TÄNKA på dig, när jag av en slump fick se ditt visitkort upptejpat på yngste sonens dagis idag.

Kram M

Lena B E sa...

Åh så fiiina kort!! Super!! Trevlig resa, fast nu är du väl långt hemifrån vid det här laget. Tur att du åkte till akuten och fick bättre medicin. Krya på dig!! Massor med kramar från Lena