fredag 6 februari 2009

Foton v. 6

Denna vecka har jag åkt lite bil på jobbet. Jag har fått ansvar för ett nytt boende, ett demensboende i Tavelsjö ett par mil utanför Umeå. Vill bara visa hur underbart de som bor där har! Dessa kort tog jag när jag skulle kliva in i bilen och åka därifrån. Ena bilden är utsikt ner mot sjön och den andra är en hage där det gick hästar.



Jag har varit där en del i somras och då var det en del kossor som gick där och betade. En dag när jag kom var dom på vägen och vägrade flytta sig! Sånt är inte jag van vid, bara renar som hoppar åt sidan om man kör bredvid dom. Kossorna bara sprang fram och tillbaka över vägen, vägrade gå åt sidann...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket underbart landskap! Se upp för kossorna till våren :)

Lena B E sa...

Ååååå vad vackert!! Ja då blir det till att tuta om korna står ivägen, eller kliva ur bilen å klappa i händerna. I den byn jag är född så var det vanligt att korna stod i vägen när jag skulle till badstranden. Men tack å lov är kor snälla djur! Kramar Lena

Anonym sa...

Men vad kul att du fått ta över fina Tavelsjö! Det måste vara underbart att ta en tur dit nu och då. :)Kram/Annika