lördag 26 juli 2008

Äntligen hemma!

Igår kom vi hem efter att varit nere i Örebro nästan två veckor. Det har varit härliga dagar, lite vemodigt att åka hem. Men när jag kom innanför dörren hemma och har sovit i min egen säng så känns det allt rätt bra.

Så här såg det ut på baksidan av huset där vi bodde, riktigt mysigt (förrutom mördarsniglarna då):


Dessa två gick och betade där:



Vi svängde av mot havet när vi skulle äta lunch på väg hem, till Axmarbrygga Havskrog. Så här såg stället ut, det var supermysigt. Vi satt vid ett fönster som gick från golv till tak, alldeles nära vattnet.



Detta var vad vi åt, först har vi en grillad fläskfilé med potatispaj och sedan en sjöjungfrutallrik. Allt var hur gott som helst och man blev verkligen proppmätt:



Det första vi gjorde innan vi lastade ur bilen var att inspektera jordgubbslandet, vi hade massor! Tur att jag köpt grädde...



Nu är det grejor överallt och ett stort behov av att tvätta sängkläder och handdukar... Vill in i pysselrummet, råkade åka en sväng till Stellas innan jag åkte hem..... Hon hade mycket fint!! Helt klart värt ett besök om man är i närheten av Kumla!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Mmmm.. det såg verkligen supermumsig ut! Välkommen hem, vi har sparat sommarvädret till er ;)
Å vad nyfiken jag blir på ditt erbjudande!
Sköt om!
// Annika