söndag 13 april 2008

En helg med massor av energi

I fredags var jag ensam hemma i huset för första gången sen jullovet. Det var underbart. Fick en hel del gjort då, tråkiga saker som städning och tvättning. Sedan på kvällen tog jag bussen in till stan där jag och min man gick på puben. En perfekt avslutning på veckan. Träffade trevliga människor och drack en öl eller två. Stannade kvar och sov i stan hos en kompis.

På pysselforumet har det varit cyberpyssel i helgen. Jag har lyckats göra alla fem utmaningarna, två kort och tre layouter, det var riktigt kul. Utöver det har jag gjort ett beställningskort och en till layout. Känns som om jag har massor med energi och det har jag inte haft på länge.

Idag har vi grillat igen. Hur gott är inte det?? Grannen har varit och hälsat på, gjorde blåbärspaj med vaniljsås. Mums.... Han hjälpte min man att få upp tvättmaskinen på ett slags underrede så att den kommer upp en bit från golvet. Mycket enklare att plocka i och ur maskinen när jag har ont i ryggen. Första tvätten studsade runt där nere i källaren då dom hade pallat upp under benen. När vi tog bort det gick det mycket bättre. Golvet i källaren är inte direkt plant där maskinen står.

Nu är det nog dags att gå och sova. En ny ledig dag väntar imorgon, kanse får jag var själv hemma igen... Natti natti....

Inga kommentarer: