torsdag 27 september 2007

När ska man lära sig??

Det har varit jobbigt med andningen nu i några dagar, har hostat, hostat och åter hostat. Min yngsta dotter har blekt håret ett antal gånger, jag har trott at det kanske är orsaken. Men lukten var ju inte kvar tyckte jag. Idag när jag skulle slänga mig i soffan och vila lite innan mitt första nattskift slog det mig: Min äldre dotter gav mig en blomgrupp för några dagar sedan som hon gjort på skolan (hon går floristutbildningen), det var ju den som luktade!! Fin var den men det hjälpte inte, den åkte ut på altanen. Frid och fröjd tänkte jag, men jag fortsatte hosta på jobbet. Luftrören var nog så retade att de behövde hjälp. Att jag dessutom jobbar som sjuksköterska gör inte saken ett dugg bättre. Inte tar jag Betapred i tid ändå... Vid 23-tiden slog det mig att det kanske inte var så dum idé att ta lite Betapred.... Att man blir en aning speedad gör ju inget när man jobbar natt!! Nu är andningen mycket bättre! Men när ska man lära sig?? Det är lätt att råda andra hur dom ska göra men själv då??

Inga kommentarer: