söndag 19 september 2010

Trött, ont men ändå glad!!

Igår var jag på Scrapevent i Skellefteå och det var riktigt trevligt och behövligt efter denna jobbiga tid som varit sedan i början av augusti. Efter vaket två veckor i Gällivare har jag varit hos mina vänner här i Umeå efter jobbet den veckan dom var här och han fick behandling. Sedan åkte dom till Sunderbyn och han blev akut dålig. Han fick ge upp sin kamp mot cancern på Sunderby sjukhus, en jobbig dag med många timmar vaken. Trots det tråkiga blev den dagen en fin stund med min vän och hennes son.

På scrapeventet hade jag en workshop på hur man gör en korg. Beskrivning finns här. Jag pysslade också en del. Gjorde tre layouter och två kort. Här visar jag layouterna till att börja med. Den första fick jag ett andra pris med. Man skulle inspireras av jakttider:



Den andra är gjord efter en skiss:


Och den sista skulle man ha med en cardstock, två foton, tre mönstrade papper, fyra brads och fem blommor:



Nu är mina pysselsaker i en enda röra. Men det kan det vara ett tag, min kropp säger ifrån idag. Allt kommer efter såklart. Något har jag lärt mig efter denna tid, gnäll inte över småsaker och ta vara på nuet!! Kram på er!!

4 kommentarer:

Lotta sa...

Beklagar sorgen, min vän. Som jag sagt tidigare så vet du vart jag finns om du behöver låna ett öra.
Lyssna på kroppen och ta hand om dig själv.

Som vanligt är dina alster underbara.

Massor med kramar
Lotta

johanna sa...

Hej igen *ler* Ja det var jätte trevlig igår men OJ så mör man är idag *ler*
Vi lär säkert ses igen...
Kram Johanna

Hozzan sa...

Fina Lo´s! Vi är överens när det gäller att inte gnälla över småsaker och istället ta vara på glädjeämnen. För det är ju så att även de små guldkornen blir till guldtackor tillsammans.

Förhoppningsvis så får vi lite trevligt pyssel här framöver, för det är vi värda

Kramen
A

Britt-Inger sa...

Jätte fina LO ;) och underbara detaljer....
Håller med din ord, man använder förstoringsglas på eländen istället för att se i spegeln vad som bjuds.
Hoppas veckan flyter på lugnt :)
Kramen.