torsdag 19 augusti 2010

Efter ett långt uppehåll är jag tillbaka så sakta så....

Nu är det längesedan jag gjort ett inlägg här. Först var det semester med en härlig ledighet, sedan åter till jobbet med mycket arbete. Till sist har jag suttit i Gällivare vak i två veckor, kom hem på tisdagkväll jättetrött. Har sovit nu i två dagar känns det som. En av mina bästa vänners man har haft cancer i 5 ½ år, och han drabbades av talsvårigheter den 2:a augusti. Det visade sig att han har tre metastaser i hjärnan. Och det har varit omtumlande två veckor på sjukhus där man fått kriga med läkare och omvårdnadspersonal för att han ska få en så bra vård som möjligt. Just nu är läget stabilt och jag kunde åka hem. Han drabbades dessutom av lunginflammation som pencillinet först inte bet på.

Nu är jag i alla fall hemma och försöker komma ifatt vardagen. Min mellandotter åker till USA igen i tre månader och den yngsta dottern ska flytta till sin skola på söndag. Lite att pyssla med. Vi får se hur det blir med mina vänner från Gällivare sjukhus, dom ska komma hit till Umeå och då kanske jag blir upptagen med att stötta dom igen. Vi får väl se. Men jag kommer att försöka lägga in något här eftersom då jag trots att det varit sommar pysslat lite som jag inte har visat. Nu ska jag gå och mysa med gubben min en stund innan han går och sover.
Ha det gott!!
Kramar från mig!

2 kommentarer:

Hozzan sa...

Ta det lugnt. Det kommer tid för pyssel igen. Du är en pärla iallafall bara så att du vet.
Kram
A

frubards pysselkök sa...

Din väninna är säkert glad över att ha en sann vän i dej.
Sen är det ju helt otroligt att man ska måsta kriga, för att få den vård man behöver... Vart är vi på väg!!!
Ta det nu lite lugnt och umgås med din familj. Du behöver samla kraft för det som komma skall...
Pyssla får du tid för snart igen.

Kul att höra av dej :-)

Kram//Kikki